כל עסק באשר הוא חייב למתג את עצמו על מנת לנגוס בנתח מן השוק ולבסס אחיזתו בו, במיוחד לאור התחרות העזה במשק הישראלי ובשווקים הבינלאומיים. המיתוג הוא תוצר ישיר של המהפכה התעשייתית, שהחליפה ייצור ביתי בייצור המוני. כיום, מרבית המוצרים והשירותים בשוק מיוצרים בייצור המוני ועל כן, יש לבדל את העסק שלכם מהמתחרים, להציג את יתרונותיו ולמשוך את תשומת לב הלקוחות. חברת סטודיו ספרינט מתמחה במתן פתרונות מיתוג מתקדמים ויצירתיים בהתאמה מלאה לדרישות הלקוח ולצרכיי העסק שלו. תהליך המיתוג נעשה בשיתוף פעולה עם הלקוח ומטרתו ליצור תדמית חדשנית ועדכנית לעסק, לבדל אותו ממתחריו, להדגיש את יתרונותיו, להבליט את מוצריו והשירות שהוא מציע, ליצור מחויבות בקרב לקוחותיו הקיימים ולעורר את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים.

מיתוג עסקי איכותי ומוצלח, יביא להשתלשלות אירועים חיובית: יתרום רבות להצלחת העסק, יביא לעלייה במספר הלקוחות ויגדיל את ההכנסות. בסטודיו ספרינט, אנו בונים מערך פרטני למיתוג העסק שלכם בהתאם לאופיו וצרכיו הספיציפיים, תוך הבנת הרצונות והמסרים שתרצו להעביר לקהל היעד ושיתוף פעולה מלא לכל אורך התהליך. נשמח תמיד לעמוד לשירותכם, לקבל הערות בונות וחיוביות ולהביא את העסק שלכם לפסגות ושיאים חדשים.

 

מיתוג עסקי מה הוא כולל?

תהליך המיתוג העסקי הינו תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, ביניהם – עיצוב לוגו חדש, יצירת סלוגן כך שיהיה קליל וקליט בעיני קהל היעד, בנייה וריכוז של מסרים שיווקיים וערכים, אותם מעוניינים להעביר ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים, הקמת אתר אינטרנט המותאם לצרכי העסק ועשיית שימוש בפונקציות אטרקטיביות, עיצוב באנר בולט והפצתו ברשת, עיצוב והדפסת פולדרים, כרטיסי ביקור וקטלוגים שתוכלו להפיץ והדפסת פוסטרים לתלייה בעסק עצמו ובשלטי חוצות. כחלק מתהליך המיתוג יש לערוך סקרי שוק, מדגמים והפעלת פן פסיכולוגי, הפונה אל הצרכן באופן ישיר ועקיף. אנו, כבני אדם, מחפשים משמעות, אנו יצורים אמפתיים המעוניינים להזדהות עם רגשות, אמונות, מחשבות, רעיונות ועוד. לדוגמא: חברה שממחזרת מציגה ערך כשומרת על איכות הסביבה, שרבים מבינינו יכולים להזדהות עמו נכון לימים אלה.

מיתוג חכם, ממוקד ומקצועי יתמוך בהעברת המסר השיווקי באופן אטרקטיבי, קצר ויעיל. מיתוג באמצעים המגוונים המוצגים לעיל יכניס לתודעה את המוצר או השירות, יבליט את הערכים המוספים שלו ויחדיר אותו לשוק באופן המהיר ביותר. לכן, בבסיס כל עסק מצליח עומד מיתוג עסקי ההולם את צרכיו ומטרותיו, אשר מתעדכן באופן שוטף בכל עת.

 

תהליך המיתוג בסטודיו שלנו

בסטודיו ספרינט עובד צוות מקצועי בעל ידע וניסיון עשירים בתחום המיתוג העסקי. כל לקוח זוכה ליחס אישי ולייעוץ מקצועי ברמה גבוהה ביותר. במסגרת הייעוץ, הצוות יקבל מהלקוח מידע אודות צרכיו ומטרותיו, ילמד את תחום עיסוקו ויערוך מחקר מקיף על כך, יזהה ויבחן את המתחרים ויגדיר היטב את יתרונות העסק מבחינת שירות שהוא מעניק, המוצרים אותם הוא משווק, מחיריו יוצאי הדופן ועוד. כחלק מהמחקר שעורך הצוות, עליו לזהות ולהגדיר מחדש את קהל היעד, להבין את ערכיו ורצונותיו ולתרגם אותם לשפת מיתוג אפקטיבית ואיכותית, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות ולהשיג את מטרות העסק. לאחר שלב האיפיון, צוות סטודיו ספרינט בונה תכנית ראשונית. הצוות יציג ללקוח את התכנית שבנה למיתוג העסק שלו, המפרטת את השלבים, אמצעי מיתוג מותאמים היטב ודוגמאות ראשוניות (אפשרי במצגת) וימתין לאישור הלקוח או להערות תיקון. לאחר האישור הסופי, הצוות יחל בשלב היישום של התכנית שבנה: יעצב לוגו, סלוגן, ירכיב מסרים שיווקיים, יתאים גרפיקה וישתמש בשפת מיתוג חדשה בהתאמה מושלמת לעסק. חשוב לתחזק את המיתוג גם לאחר שהוא חדר כבר לשוק. מדי פעם יש לעדכן ולחזק אותו. זכרו תמיד, כי מי שאינו רוכב על גבי הקידמה, נותר מאחור ולאחר ההשקעה המרובה, איננו מעוניינים בתוצאה שכזו.

 

מותג חדש בשוק!

עברתם תהליך ארוך וסוף-סוף נולד לו המותג החדש. מיתוג עסקי כולל קשת רחבה של תכנים ואמצעים ויזואליים כגון: לוגו, סלוגן, מסר שיווקי, באנר, צבעים העולים בקנה אחד עם מוצרי העסק, שירותיו וערכיו, מוצרי דפוס, תכנים מותאמים לחזון העסק, מוצריו או שירותיו היחודיים ועוד. לשם הטמעת מותג חדש יש לפעול במספר חזיתות בו-זמנית באמצעות יחסי ציבור, פרסום, קידום מכירות ואמצעי שיווק ופרסום נוספים, הכוללים בין היתר, את המדיה החברתית והאינטרנט. אלה חודרים לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות הקיימים, מעודדים לפעולה ומחזקים את המחויבות לעסק ולערכיו.

לאורך כל תהליך המיתוג הצוות המקצועי של סטודיו ספרינט נשאר עם היד על הדופק, בוחן את הצלחת פעולות המיתוג שהרכיב והוציא לפועל ומפקח באופן מתמיד על הקמפיין הפעיל. במקביל, הצוות מנתח את התוצאות באמצעות מדדי איכות שונים ואת התגובות של הלקוחות החדשים והקיימים. כך שהוא פועל באופן מתמיד, על מנת להבטיח, כי תהליך המיתוג ישיג את התוצאות הנדרשות. בעת הצורך, הצוות יעדכן או ישנה פרטים, פעולות ואמצעים, כדי להחדיר את המותג ולהביא להצלחתו בשוק הרחב.

תנצלו את הרשתות החברתיות לטובתכם

הן כבר קיימות, תשתמשו בהן. אנשים חיים את זה, נושמים את זה, אוהבים את זה. הרשתות החברתיות עוזרות לכם לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם. בגלל שהגולשים נמצאים בכל הרשתות החברתיות חשוב שתפתחו נציגות בהן וכך למעשה תמשכו את הגולשים לאתר שלכם ותגרמו להם להתעניין בחברה. רשתות חברתיות הן כלי נהדר שיכול לסייע לכם להגיע לקהל גדול מאוד של אנשים, מכל הסוגים.

מיתוג כגורם מכריע להצלחת העסק

עיצוב אתר האינטרנט שלכם צריך להיות יוצא דופן. עליו להיות מעוצב חזותית בצורה שתמשוך לקוחות, תעניין אותם, תסקרן אותם, תגרום להם לעבור מלשונית אחת לאחרת. מעבר לעיצוב האתר, חשוב לשים לב על התאמת האתר להתקדמות הטכנולוגית. רשתות חברתיות, קישור לסרטונים ביוטיוב, אינסטגרם.

בימינו, העולם הסובב אותנו רווי במוצרים מסוגים שונים ובכל סוג ישנם כמה וכמה מותגים שונים המציעים בעצם את אותו המוצר בשינויים קלים, שלעיתים כלל אינם מורגשים באופן ממשי. כאן בא לידי ביטוי חוזק המותג. מותג חזק יותר יעלה על מתחריו, יבלוט וימשוך לקוחות רבים יותר. המיתוג העסקי מהווה את המפתח להצלחה ולבידול מהמתחרים. מטרתם המשווק היא ליייחס למותג ערכים חיוביים שיתמכו בהכרת המוצרים או השירותים שלו וחדירתם לשוק. הצרכן תופס את המותג כבעל ערך עבורו ומייחס לו חשיבות רבה, מחפש להזדהות עם המסרים והאמונות העומדים מאחוריו, ואם אכן ראה כי טוב, הוא נוטה להיות נאמן לו ונמשך לרכוש דווקא את מוצריו גם אם מחירם גבוה ממחירי המוצרים המתחרים.

לעיתים, יש לעשות תהליך של מיתוג מחדש. במקרים בהם המיתוג לא צלח והביא לתוצאות הרצויות, חשוב לא להתייאש ולהחליט על מיתוג חדש. תהליך זה אינו פשוט, כיוון שיש לגבור כעת על המיתוג הקודם ועל הרושם שהותיר, אך צוות מיומן יכול להפעיל את קסמיו ולהוציא לפועל תהליך מיתוג מנצח, שיקנה מעמד חדש למותג, תוך שינוי הערכים והמסרים הקודמים שהעביר. הצלחת מיתוג מחדש יכולה אף להביא את העסק להיות המוביל בתחומו תוך התרוממות מהירה והיכרות חדשה של הצרכנים עמו.

דבר נוסף שחשוב לציין, הינו עדכון מתמיד ותחזוקה שוטפת של אמצעי המיתוג. כדאי להתעדכן מדי פעם בפעם בקידמה הטכנולוגית, בתחום הפרסום והמדיה וברשתות החברתיות. בעקבות כך, יש להתאים את המיתוג לחדשנות ובעצם "להמציא את עצמכם בכל פעם מחדש". כתוצאה, תוכלו לראות לקוחות קיימים מרוצים וגאים ולקוחות פוטנציאליים מתעניינים ומצטרפים למעגל העסקי שלכם.

סטודיו ספרינט מציע חבילות מיתוג ללקוחות עסקיים, מוסדיים ולארגונים שונים, כגון עמותות ללא כוונת רווח, אנשים מתחום הפוליטיקה, ארגוני ספורט ועוד. אנו מזמינים אתכם להצטרף למעגל הלקוחות המרוצים שלנו. צרו עמנו קשר ונשמח ללוות אתכם בתהליך מיתוג מתקדם לעסק שלכם, עליו יהיה אחראי צוות מקצועי, מיומן, יצירתי וייחודי. הכלים בהם אנו משתמשים יעילים ביותר וכך גם אופן עבודתנו. אין ספק בכך, שכן התוצאות מדברות בעד עצמן בכל פעם מחדש.

פורסם ע''י: costa | ספטמבר 10, 2014 | קטגוריות: | תגיות: